Rosendahl Design Group køber Lyngby Porcelæn
For anden gang på syv måneder er Danmarks største designhus på opkøbsjagt.
Det skriver Rosendahl i en pressemeddelelse.
- Vi ser et stort potentiale i Lyngby Porcelæn, der går rigtig godt i spænd med vores mission om at genopdage danske designklassikere. Lyngbyvasen er et godt eksempel på sådan en genopdagelse. Men én ting er selvfølgelig Lyngbyvasen, som de fleste kender. Noget helt andet er de andre ikoniske design som bare ligger og venter på at blive relanceret. Det er i virkeligheden derfor vi køber Lyngby Porcelæn og vi glæder os til at dele endnu flere af deres smukke design med vores kunder, siger Henrik Rosendahl, CEO i Rosendahl Design Group.
Den ikoniske Lyngbyvase har indtil videre været synonym med Lyngby Porcelæn og er på bare fire år blevet solgt i mere end 300.000 eksemplarer i Danmark og udlandet.
- Vi var kommet til den beslutning, at tiden var inde til at finde nye stærke kræfter, der kunne løfte Lyngby Porcelæn til det næste niveau. Rosendahl Design Group deler vores kærlighed til klassisk design og har en imponerende succesrate med nogle af de største danske designskatte. Set med vores øjne er Rosendahl Design Group derfor den perfekte køber, siger Christian Elving.
Det er anden gang på syv måneder, at designhuset bag mærker som Rosendahl, Holmegaard og Kay Bojesen køber op blandt de klassiske danske designvirksomheder. Dermed ejer familievirksomheden nu otte selvstændige brands, der tilsammen forventes at omsætte for lidt under en halv milliard kroner i 2016.
Rosendahl Design Group tæller i dag Rosendahl, Holmegaard, Kay Bojesen, Global, Arne Jacobsen, Bjørn Wiinblad, Juna og Lyngby Porcelæn.